Δεν θα πιστέψετε πόσες τροφες που πλασάρονται ως υγιεινές στην πραγματικότητα μόνο υγιεινές δεν ειναι.

Παραγωγοί και πωλητές δημιουργούν διαρκώς καινούρια προϊόντα με σκοπό το κέρδος. Αυτό είναι λογικό και εύλογο. Αυτό όμως που δεν κάνουν είναι να αναφέρουν την ακριβή διατροφική αξία ενός προϊόντος που μπορεί να πωλείται ως διαιτητικό ή πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά.

Γι΄αυτό το λόγο παραθέτουμε μια λίστα με 7 τέτοια τρόφιμα που τελικά δεν είναι τόσο υγιεινά όσο θεωρούνται.

 1. Τσιπς μπανάνας

Ακόμα πιστεύετε ότι τα τσιπς μπανάνας μπορούν να αποτελέσουν ιδανικό αντικατάστατο στα γλυκά; Παρόλο που αγαπούμε σοκολάτες και κέικς, συχνά πρέπει να κάνουμε και λίγο δίαιτα. Το πρόβλημα είναι ότι τα τσιπς μπανάνας δεν είναι και πολύ καλύτερα! Αν είναι προπαρασκευασμένα, έρχονται κατεψυγμένα και έχουν μεγάλη ποσότητα κορεσμένου λίπους. Αντί για τσιπς μπανάνας προτιμήστε φυσικά φρέσκα φρούτα.

2. Μούσλι

Οι διαφημίσεις προσπαθούν να μας πείσουν ότι δεν γίνεται πρωινό χωρίς μούσλι. Αντί για αβγά με μπέικον ή μαρμελάδα με ψωμί οι ‟προχωρημένοι” στην δίαιτα καταναλώνουν μούσλι.

Καλά κάνουν; Βασικά όχι!

Διαβάστε προσεκτικά τα θρεπτικά συστατικά στην συσκευασία. Αμέσως θα δείτε ότι το μούσλι μόνο καλό δεν κάνει. Δεν υπάρχει άλλη τροφή που να περιέχει τόση ζάχαρη και τόσες θερμίδες όπως το μούσλι. Μην αναμένετε να μείνετε αδύνατοι και σε φόρμα με αυτό το προϊόν. Καλύτερα ετοιμάστε το δικό σας πρωινό. Ανακατέψτε βρώμη, καρπούς και φρούτα και απολαύστε ένα πραγματικά υγιεινό πρωινό.

3. Γιαούρτι χαμηλών λιπαρών

Τα προϊόντα χαμηλών λιπαρών είναι ιδιαιτέρως δημοφιλή. Ειδικά οι φανατικοί των διαιτών τα προτιμούν μετά μανίας καθώς και όσοι θεωρούν ότι ακολουθούν ένα υγιεινό lifestyle.

Στην πραγματικότητα, αυτά τα τρόφιμα δεν είναι τόσο καλά για την υγεία μας όσο πιστεύεται. Τα προϊόντα χαμηλών λιπαρών είναι πιο άνοστα εν σχέσει με όσα έχουν μερικά λιπαρά παραπάνω. Έτσι δεν απομακρύνουν το αίσθημα της πείνας. Επιπλέον, αντί για λιπαρά συχνά χρησιμοποιείται ζάχαρη σε αυτά.

4. Ενεργειακά ποτά και sport drinks

Τα ποτά που πίνουν όσοι αθλούνται για να λάβουν ενέργεια απέχουν μακράν από το να κάνουν κακό στον οργανισμό μας. Προσέξτε το χρώμα αυτών των ποτών που καταναλώνετε. Είναι ασυνήθιστα λαμπερό. Τέτοια χρώματα δεν μπορεί να είναι υγιεινά.

Μην εμπιστεύεστε αυτούς που λένε ότι τα ενεργειακά ποτά είναι καλύτερα από σόδα. Ναι, η σόδα περιέχει πολλή ζάχαρη και τόνους χημικών. Όμως και τα ενεργειακά ποτά είναι ανθυγιεινά αφού έχουν μεγάλη ποσότητα συντηρητικών και χρωστικών ουσιών. Υπάρχουν χώρες όπου αυτά τα ποτά έχουν απαγορευθεί.

5. Προπαρασκευασμένα smoothies

Τα smoothies που θα ετοιμάσετε στο σπίτι σας είναι σαφώς καλύτερα από αυτά που θα αγοράσετε από κάποιο ράφι σούπερ-μάρκετ. Έχουν φανταστική γεύση, και το κυριότερο, γνωρίζετε τι υλικά χρησιμοποιήσατε. Όταν αγοράζετε smoothies σε ένα κατάστημα δεν μπορείτε να είστε σίγουρες τι έχει βάλει μέσα ο παρασκευαστής για να παρατείνει την διατήρησή τους. Πάντοτε θα περιέχουν περισσότερη ζάχαρη από τα σπιτικά. Εκτός αυτού μπορεί να περιέχουν χημικά και συντηρητικά.

6. Κατεψυγμένα προμαγειρεμένα γεύματα

ΜΗΝ κάνετε τα κατεψυγμένα γεύματα συνήθεια! Μπορούν να καταναλωθούν αραιά και πού όταν δεν έχετε χρόνο για ένα κανονικό γεύμα. Τέτοια φαγητά δεν είναι ποτέ αρκετά υγιεινά για να καταναλώνονται σε ημερήσια βάση. Κατ΄ αρχάς, περιέχουν μεγάλες ποσότητες αλατιού. Δεύτερον, οι παρασκευαστές προσθέτουν πάρα πολύ λίπος και ζάχαρη για να τα κάνουν γευστικότερα. Εξάλλου, τέτοια γεύματα είναι πάντοτε μεταποιημένα και δεν περιέχουν βιταμίνες ή μεταλλικά στοιχεία.

7. Γκρανόλα

Η Γκρανόλα είναι ακόμη ένα τρόφιμο που καλείται υγιεινό. Οι άνθρωποι τρώνε γκρανόλα για πρωινό σε όλη την υφήλιο. Το πρόβλημα είναι όμως ότι τα περισσότερα προϊόντα που περιέχουν μείγμα γκρανόλας έχουν επίσης και αρκετή ζάχαρη. Στερούνται φυτικών ινών και άλλων θρεπτικών συστατικών.

Στην πραγματικότητα, η γκρανόλα αποτελεί ένα γεύμα χωρίς νόημα από διατροφική άποψη. Είναι γεμάτη υδατάνθρακες και θερμίδες. Βγάλτε την από το διαιτολόγιό σας ή, αν επιμένετε, βρείτε μπάρες ή μείγμα γκρανόλας που είναι πιο πλούσιο σε θρεπτικά στοιχεία ή παρασκευάστε την μόνες σας!