Πώς μπορούμε να αποκτήσουμε πιο λευκά δόντια; Η απάντηση φαίνεται να είναι απλή: Να τα πλένουμε συχνότερα! Αλλά δεν είναι τόσο εύκολο.

Κατ΄αρχάς υπάρχουν δύο μορφές λεύκανσης, εξωτερική και εσωτερική. Η πρώτη επαναφέρει τα δόντια στο φυσικό τους χρώμα όπως είναι αρχικά χωρίς λεκέδες και υπολείμματα λόγω τροφών κτλ. Η εσωτερική λεύκανση είναι η μέθοδος που παρεμβαίνει στην λευκότητα του δοντιού. Τέτοια είναι η περίπτωση της χημικής λεύκανσης. Τα απότελέσματά της τα βλέπουμε στην περίπτωση διασημοτήτων μου μας ‟τυφλώνουν” με το χαμόγελό τους.

Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς οι κοινοί θνητοί για ομορφότερα και αστραφτερά δόντια, χωρίς να χαλάμε μια περιουσία στους οδοντιάτρους;

1. Καλή στοματική υγιεινή

Πρώτα και πάνω από όλα, η συστηματική περιποίηση των δοντιών είναι ο απλούστερος και πιο σίγουρος τρόπος για να αποφύγετε το κιτρίνισμά τους. Εάν σχηματιστεί πλάκα, τότε θα δοθεί μια κίτρινη απόχρωση στα δόντια σας. Για αυτό προσπαθήστε να είστε τυπικοί με το βούρτσισμα, την χρήση οδοντικού νήματος και στοματικού διαλύματος. Δεν πρέπει να υποτιμούμε την υγιεινή των δοντιών ακριβώς όπως δεν το κάνουμε με το υπόλοιπο σώμα μας.

Πολλοί οδοντίατροι θεωρούν μάλιστα ότι σημαντικό ρόλο πάιζει και η επιλογή της οδοντόβουτσας. Αυτό που πρέπει να προσεχθεί είναι το μέγεθος της κεφαλής, η λαβή, η ποιότητα των ινών ενώ μια ηλεκτρική οδοντόβουρτσα ενδέχεται να επιφέρει καλύτερα αποτελέσματα.

2. Μειώστε, η κόψτε, ό,τι χαλάει τα δόντια σας

Πέραν του να σχηματίζεται πλάκα, η λέκιαση ή η φθορά του σμάλτου, του εξωτερικού στρώματος των δοντιών, μπορεί επίσης να προκαλέσει αποχρωματισμό των δοντιών.

Εάν είστε αποφασισμένοι να διατηρήσετε λευκά τα δόντια σας, υπάρχουν πολλά που θα πρέπει να αποφύγετε για να μην τα λεκιάσετε.

Σε όσα θα πρέπει να αποφεύγονται περιλαμβάνονται ο καφές, το κόκκινο κρασί, τα ανθρακούχα αναψυκτικά και όσες τροφές έχουν κατεργασμένη ζάχαρη. Το κάπνισμα επίσης είναι απαγορευτικό για την καλή στοματική υγεία.

3. Σπιτικά βάλσαμα για τα δόντια

Εάν δεν μπορείτε να αποχωριστείτε το κόκκινο κρασί και τα τσιγάρα, τότε υπάρχουν πολλά γιατρικά στο σπίτι. Αυτά μπορούν να βοηθήσουν ακόμα και όσα φαίνεται εκ πρώτης όψεως παράξενα να μπορούν να συμβάλουν στην υγιεινή των δοντιών.

Πολλά φρούτα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη δεν είναι ό,τι καλύτερο για τα δόντια. Το να μασουλάμε όμως ωμά λαχανικά λέγεται ότι βοηθάει να τριφτεί η πλάκα από αυτά. Επιπλέον, οι φράουλες και ο ανανάς είναι δύο φρούτα τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στην λεύκανση.

Η χρήση μαγειρικής σόδας μπορεί επίσης να βοηθήσει με τον καιρό. Λειτουργεί ως λειαντικό που σιγά σιγά απομακρύνει τους λεκέδες του σμάλτου.

Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να αναμείξετε την μαγειρική σόδα με δύο κουταλιές της σούπας νερό. Στην συνέχεια βουρτσίστε τα δόντια σας με την οδοντόπαστα. Επαναλάβετε μερικές φορές την εβδομάδα.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ξύδι, κυρίως από μηλίτη, ανακατεμένο όμως με αρκετό νερό.

Μια πιο «εξωτική» μέθοδος είναι οι πλύσεις με λάδι. Το λάδι το αναδεύουμε στο στόμα και προφανώς δεν το καταπίνουμε στην συνέχεια. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ελαιόλαδο ή λάδι καρύδας. Αυτό βοηθάει σύμφωνα με ορισμένους την δημιουργία σχηματισμού πλάκας. Απλά πάρτε μια κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο ή λάδι καρύδας και κάντε πλύσεις για 15 λεπτά στο στόμα σας. Μπορείτε να κάνετε αυτήν την πλύση καθημερινά, αφού το λάδι δεν καταστρέφει το σμάλτο.

4. Λεύκανση με καλλυντικά και άλλες μεθόδους

Εάν όλες αυτές οι μέθοδοι αποτύχουν ή αναζητείτε μια γρήγορη λύση, μπορείτε να καταφύγετε και σε σχετικά καλλυντικά.

Για παράδειγμα, οι λευκαντικές ταινίες είναι μια σχετικά οικονομική μέθοδος για να αποκτήσετε σε σύντομο χρονικό διάστημα ένα απαστράπτον χαμόγελο. Οι ταινίες αυτές προκαλούν οξείδωση των λεκέδων. Με αυτόν τον τρόπο οι ταινίες τους απομακρύνουν δραστικά.

Με παρόμοιο τρόπο δρα και η λευκαντική πένα. Μοιάζει με στυλό και η άκρη της μοιάζι με βουρτσάκι. Από εκεί απελευθερώνεται υπεροξείδιο του υδρογόνου στα δόντια.

Μια ‟ακραία” και πιο ακριβή λύση είναι να χρησιμοποιήσετε όψεις πορσελάνης. Αποτελούν παρεμβατική θεραπεία αφού τοποθετούνται πάνω στα δόντια. Καλύπτουν μεν όλες τις ατέλειες των δοντιών αλλά δεν αποτελούν μέθοδο στοματικής υγιεινής υπό την στενή έννοια του όρου.

Καλύτερα η πρόληψη λοιπόν, παρά η επέμβαση.

Για περισσότερες συμβουλές, δείτε και το παρακάτω βίντεο: